Friday, October 31, 2014

HEBAHAN TAWARAN KEAHLIAN

TUAN/PUAN

TAWARAN MENJADI AHLI KOPERASI BEKAS PELAJAR ITM JOHOR
KUALA LUMPUR BERHAD (KOPCJ)
Salam semua warga bekas pelajar ITM Johor
Untuk makluman Tuan/Puan, satu mesyuarat Agung penubuhan Koperasi Bekas Pelajar ITM Johor Kuala Lumpur Berhad(KOPCJ) telah berjaya di adakan di Auditorium PNS, Bangsar South, Kuala Lumpur pada 26 Oktober 2013 dan dihadiri oleh 57 bekas pelajar ITM Johor.
Susulan dari mesyuarat Agung Penubuhan tersebut, persetujuan diperolehi dari kesemua yang hadir untuk meneruskan proses penubuhan Koperasi Bekas Pelajar ITM Johor Kuala Lumpur Berhad.
Di dalam mesyuarat Agung penubuhan tersebut, dua belas orang Ahli Lembaga Koperasi serta dua orang juruodit telah dilantik untuk menguruskan perjalanan Koperasi. Senarai nama Ahli Lembaga dan Juruodit adalah seperti berikut :-

Pengerusi - En Shazali Bin Jani
Timbalan Pengerusi - En Izdihar Bin Mostaman
Setiausaha 1 - En Mohd Jamil Bin Ali
Setiausaha 2 - Pn Suharti Bt Hamzah
Bendahari - En Hidzir Bin Hashim

Ahli Jawatankuasa :-

En Ismail Bin Mohd Yassin
En Mohd Yusof Bin Ahmed
En Abdul Wahab Bin Osman
En Mohd Fadzli Bin Nan
En Mohamed Amir Bin Aziz
En Md Azraie Bin Hj Awang
Pn Marlia Bt Abdul Majid

Juruodit
1. En Mohd Fahmi Bin Hashim
2. En Musdi Bin Ismail

Tujuan Penubuhan
KOPCJ ditubuhkan untuk menyediakan perkhidmatan yang cemerlang kepada anggota dalam usaha meningkatkan taraf sosio ekonomi dan kebajikan ahli disamping mengeratkan ukhuwah di kalangan bekas pelajar ITM Johor dengan kerjasama Persatuan Alumni UiTMCJ yang baru ditubuhkan. Ahli merupakan pengguna yang akan mendapat kemudahan dan tawaran harga yang amat berpatutan melalui produk dan perkhidmatan yang ditawarkan KOPCJ.
Dalam surat kelulusan penubuhan oleh SKM, aktiviti ekonomi yang dicadangkan adalah
Pelaburan dalam bidang hartanah dan saham terpilih.
• Perniagaan runcit dan dobi.
• Perniagaan restoran.
Bagi menjayakan aktiviti KOPCJ yang telah dirancangkan oleh Ahli Lembaga Pengarah, KOPCJ membuka tawaran kepada semua bekas pelajar ITM Johor untuk menjadi Ahli KOPCJ.
Bayaran pendaftaran adalan RM20.00(sekali seumur hidup)
Langganan saham minimum adalan RM100.00 (untuk seratus unit syer).
Sumbangan bulanan sebanyak RM20.00 (berkelayakan untuk dividen).

Oleh itu, sekiranya anda adalah bekas pelajar ITM Johor atau ahli keluarga terdekat(pasangan, anak) dan berumur 18 tahun ke atas, anda adalah layak untuk menjadi ahli KOPCJ. Sila isikan borang pendaftaran yang dilampirkan serta boleh dimuaturun dari laman blogspot KOPCJ di http://kopcj.blogspot.com dan hantarkan kepada setiausaha KOPCJ atau mana-mana Ahli Lembaga Koperasi yang disenaraikan sebelum 31 Disember 2014.

Tahniah dan terimakasih diucapkan kepada Tuan/Puan yang telah mendaftar secara online di dalam laman blogspot di atas sebagai ahli KOPCJ. Walaubagaimanapun Tuan/Puan diharap dapat menjelaskan yuran keahlian sebanyak RM20.00 dan syer minimum RM100.00 bagi membolehkan permohonan Tuan/Puan diproses. Bayaran boleh dibuat melalui akaun no berikut :-

Nama Bank /Akaun : CIMB (KOPERASI BEKAS PELAJAR ITM JOHOR KUALA LUMPUR BERHAD)
No akaun :8007002807

Bagi Tuan/Puan yang telah membuat bayaran, pihak KOPCJ mengucapkan ribuan terimakasih dan tahniah kerana telah menjadi ahli KOPCJ

Tuan/Puan juga boleh mendapat maklumat lanjut dengan melayari link berikut http://kopcj.blogspot.com ataupun facebook/groups/kopcj

Inilah masanya kita mempraktikkan ILMU yang telah dipelajari di ITM dulu untuk menaikkan taraf Sosio Ekonomi Melayu dengan menjayakan Koperasi Bekas Pelajar ITM Johor Kuala Lumpur Berhad (KOPCJ) !!.

En Shazali Bin Jani
Pengerusi, Ahli Lembaga Koperasi Bekas Pelajar ITM Johor Kuala Lumpur Berhad (KOPCJ)
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment